Insurans Am
Dapatkan perlindungan Kemalangan Diri dan Motor melalui GoPayz sekarang. Harga berpatutan dan tiada dokumen rumit.
Perkhidmatan ini ditawarkan oleh MaxMoney Sdn. Bhd., penyedia perniagaan perkhidmatan wang berlesen kepada pelanggan GoPayz melalui platform selamat untuk membolehkan pelanggan GoPayz menghantar wang pada bila-bila masa dan dari mana sahaja melalui Aplikasi GoPayz atau Web GoPayz.
Individu berumur 18 tahun ke atas yang mempunyai dokumen pengenalan diri sah yang dikeluarkan oleh kerajaan.
Anda boleh menggunakan Perkhidmatan untuk membayar jumlah maksimum RM5,000 (termasuk fi perkhidmatan) melalui GoPayz atau tidak melebihi jumlah agregat RM50,000 (termasuk fi perkhidmatan) sehari melalui Perbankan Online (FPX) dan tertakluk kepada jumlah maksimum yang dibenarkan oleh Bank Negara Malaysia (“BNM”) mengikut peraturan BNM.
RM50 setiap transaksi termasuk bayaran perkhidmatan.
Anda boleh membuat pembayaran untuk Perkhidmatan melalui saluran berikut:
i. E-Dompet GoPayz; atau
ii. Perbankan Online (FPX)
Anda boleh menggunakan Perkhidmatan melalui Aplikasi GoPayz atau GoPayz Web dan mengikut arahan yang diberikan.
Anda boleh mengetahui kadar pertukaran harian yang dibolehkan di bawah tab "Pengiriman Wang" melalui Aplikasi GoPayz dan Web GoPayz.
i. Bangladesh;
ii. India;
iii. Filipina;
iv. Indonesia;
v. Nepal;
vi. Vietnam; dan
vii. Pakistan. *
* Senarai negara boleh disemak dari semasa ke semasa oleh U Mobile Services dan MaxMoney.
Anda mesti memilih salah satu kaedah pengambilan wang berikut di bawah ciri " Add New Beneficiary" melalui Perkhidmatan:
i. kredit ke akaun bank; atau
ii. pengambilan wang tunai
Pengambilan tunai adalah pembayaran yang dapat dikumpulkan oleh penerima sebagai wang tunai fizikal daripada lokasi pengambilan tunai yang ditentukan oleh MaxMoney.
Penerima yang memilih untuk mengambil wang tunai boleh ke lokasi berikut:
Negara |
Lokasi Pengambilan Wang Tunai |
Deposit Bank |
Indonesia |
Bank Negara Indonesia (BNI), Post Indonesia (PT Pos) & Alfa Mart |
Semua Bank di Indonesia |
Bangladesh |
Dutch Bank, Uttara Bank, NCC Bank, Krishi Bank, Rupali Bank, Pubali Bank, Premier Bank dan Prime Bank |
Semua Bank di Bangladesh |
India |
Semua cawangan Muthoot Finance |
Semua Bank di India |
Nepal |
Di mana-mana lokasi |
Semua Bank di Nepal |
Filipina |
Semua cawangan Cebuana Lhuillier |
Semua Bank di Filipina |
Vietnam |
Semua cawangan Donga Bank/ Vietnam Bank/ Agri bank |
Semua Bank di Vietnam |
Pakistan |
Semua cawangan MCB, UBL, National Bank of Pakistan (NBP), Bank Al Falah |
Semua Bank di Pakistan |
Negara |
Deposit Akaun (RM) |
Pengambilan Wang Tunai (RM) |
|
Bangladesh |
10 |
10 |
|
India |
12 |
12 |
|
Filipina |
12 |
12 |
|
Indonesia |
10 |
10 |
|
Nepal |
12 |
12 |
|
Vietnam |
13 |
13 |
|
Pakistan |
Percuma |
RM1-RM800 |
RM15 |
>= RM801 |
Percuma |
1. Untuk pelanggan GoPayz yang belum pernah mendaftar untuk perkhidmatan Maxmoney melalui portal Maxmoney:
setelah anda klik ikon pengiriman wang, anda akan dialih arah ke portal online MaxMoney;
anda akan sampai di halaman pendaftaran perkhidmatan MaxMoney;
anda mesti menyelesaikan proses pendaftaran;
MaxMoney akan memproses pendaftaran dan menghubungi anda untuk pemeriksaan butiran pelanggan;
sekiranya pendaftaran berjaya, MaxMoney akan memberitahu anda melalui e-mel;
setelah menerima e-mel MaxMoney, anda boleh menggunakan Perkhidmatan melalui GoPayz dengan mengikuti langkah-langkah yang disenaraikan di perenggan (b) di bawah.
2. Pelanggan GoPayz yang telah mendaftar untuk perkhidmatan MaxMoney
Langkah 1 -Log masuk ke Aplikasi GoPayz / Web GoPayz
Langkah 2 - Pilih "Services"
Langkah 3 - Kemudian pilih "Pengiriman Wang" di bawah Perkhidmatan Kewangan
Langkah 4 -Anda akan diarahkan ke portal MaxMoney untuk memasukkan kata laluan dan meneruskan transaksi.
Langkah 1 -Log masuk ke Aplikasi GoPayz/Web GoPayz
Langkah 2 -Pilih "Services"
Langkah 3 - Kemudian pilih "Pengiriman Wang" di bawah Perkhidmatan Kewangan
Langkah 4 -Anda akan dialih arah ke portal MaxMoney
Langkah 6 -Pilih mata wang pilihan dan jumlah yang perlu dihantar
Langkah 7 -Klik pada tab "Add New Beneficiary"
Langkah 8-Isi maklumat penerima
Langkah 9 - Klik " Add Beneficiary" untuk menyimpan dan meneruskan transaksi.
Anda boleh menyemak status Perkhidmatan dengan melihat Rekod Transaksi atau menghubungi perkhidmatan pelanggan kami di 018 388 3388 untuk keterangan lebih lanjut.
Tiada caj tambahan yang dikenakan kepada penerima.
KYC adalah singkatan "Know-Your-Customer" untuk menjalin hubungan perniagaan dan menjalankan usaha wajar pengguna. Proses pengesahan akan dilakukan untuk mengesahkan identiti pelanggan sebelum mereka dapat meneruskan pengiriman wang.
Boleh. Pembatalan hanya dapat dilakukan sekiranya transaksi belum dibayar atau dikreditkan ke dalam akaun bank penerima. Hubungi Pusat Khidmat Pelanggan kami di 018 388 3388 untuk permintaan pembatalan.
Anda boleh menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan kami di 018 388 3388 atau hantarkan e-mel kepada kami di customercare@gopayz.com.my dengan maklumat berikut: -
i. Nama Pelanggan, Nombor Telefon, Alamat e-mel
ii. Tarikh Transaksi
iii. Butiran Transaksi seperti Pemindahan Wang, ID Pesanan, Jumlah, Mata Wang
iv. Sebab pembatalan/pembayaran balik
Setelah pembatalan transaksi disahkan, pembayaran balik biasanya memerlukan sekurang-kurangnya 2 hari bekerja untuk wang dikembalikan kepada anda.
Anda boleh menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan kami di 018 388 3388 untuk maklumat lebih lanjut.
Anda boleh menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan kami di 018 388 3388 atau hantarkan e-mel ke customercare@gopayz.com.my.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}