Insurans Am
Dapatkan perlindungan Kemalangan Diri dan Motor melalui GoPayz sekarang. Harga berpatutan dan tiada dokumen rumit.
Perkhidmatan ini ditawarkan oleh MaxMoney Sdn. Bhd kepada pelanggan GoPayz melalui platform selamat untuk membolehkan pelanggan GoPayz membeli mata wang asing pada bila-bila masa dan dari mana sahaja melalui Aplikasi GoPayz atau Web GoPayz.
Semua pelanggan akaun asas dan premium GoPayz boleh menggunakan Perkhidmatan.
Anda boleh menggunakan Perkhidmatan melalui Aplikasi GoPayz atau Web GoPayz.
Semasa anda menggunakan Perkhidmatan, anda mesti menunjukkan kaedah pengumpulan nota mata wang asing pilihan anda daripada kaedah berikut:
i. penghantaran wang kertas asing ke rumah sekiranya anda berada di Lembah Klang, KLIA dan KLIA2); atau
ii. pengumpulan nota mata wang asing di mana-mana cawangan MaxMoney yang terletak di Kuala Lumpur, Selangor, Johor, Pulau Pinang dan Perak seperti yang disenaraikan di www.maxmoney.com.
Senarai kadar pertukaran mata wang yang tersedia disediakan melalui kalkulator pertukaran mata wang asing di www.maxmoney.com
Sila lihat butiran untuk pengumpulan atau penghantaran nota mata wang asing anda yang disenaraikan di bawah:
Jenis Penghantaran/Pengumpulan |
Penghantaran Ke Rumah |
Pengumpulan dari Cawangan MaxMoney |
||
Pilihan “Penghantaran Pantas” |
Pilihan “Jadualkan Penghantaran Saya” |
|||
Waktu membuat pesanan melalui Perkhidmatan |
Antara jam 10 pagi hingga 5 petang pada hari bekerja |
Selepas jam 5 petang pada hari bekerja atau pada bila-bila masa pada hari tidak bekerja |
N/A |
N/A |
Masa Penghantaran Nota Mata Wang Asing kepada anda |
Dalam 3 Jam dari waktu anda membuat pesanan melalui Perkhidmatan. |
Antara jam 10 pagi hingga 1 petang pada hari bekerja berikutnya. |
Pada tarikh dan waktu yang dipilih pada hari bekerja dari 1:00 hingga 8 malam seperti yang ditunjukkan oleh anda. |
N/A |
Waktu Pengumpulan dari cawangan MaxMoney dipilih |
N/A |
N/A |
N/A |
Dari jam 12:00pm dan seterusnya pada hari bekerja berikutnya |
Tidak boleh, kerana Perkhidmatan tidak menawarkan penjualan mata wang asing oleh pelanggan melalui GoPayz.
Ikut langkah berikut:
Langkah 1: Klik pada ikon ‘Online Currency Exchange’ di GoPayz di bawah tab Financial Services.
Langkah 2: Anda akan dialih arah ke laman web MaxMoney untuk Perkhidmatan Kewangan.
Langkah 3: Anda diminta memasukkan alamat e-mel di mana resit transaksi akan dihantar.
Langkah 4: Anda mesti memilih mata wang pilihan untuk penukaran dalam kalkulator dan ‘Add to Cart’.
Langkah 5: Anda boleh memilih hingga 5 mata wang untuk setiap transaksi.
Langkah 6: Masukkan ‘Order Purpose.
Langkah 7: Pilih Pilihan Penghantaran.
Langkah 8: Halaman pengesahan.
Langkah 10: Teruskan ke Pembayaran.
i. e-Dompet GoPayz;
ii. Perbankan Online (FPX).
RM50 setiap transaksi.
Anda boleh melakukan transaksi sehingga jumlah maksimum RM 5,000 melalui GoPayz atau RM50,000 sehari melalui Perbankan Online (FPX).
Ya.
Bayaran penghantaran dikira berdasarkan jarak dari ibu pejabat MaxMoney yang terletak di Tingkat 15-11, Q Sentral, Jalan Stesen Sentral 2, Kuala Lumpur, 50470 ke lokasi penghantaran anda melalui peta Google.
Ya, boleh.
Ikut langkah-langkah seperti di bawah jika anda ingin memberi kebenaran kepada pihak ketiga untuk mengumpulkan mata wang asing bagi pihak anda.
Langkah 1: Di bawah ‘Pick Up by Who?’ Anda diminta memilih pilihan ‘By Third Party’.
Langkah 2: Anda diminta untuk mengisi semua butiran pihak ketiga yang diberi kuasa untuk mengambil mata wang asing seperti nama penuh, nombor kad pengenalan/nombor pasport dan nombor telefon bimbit.
Sila semak kotak mel remeh anda. Sekiranya anda belum menerima e-mel pengesahan, sila hubungi Pusat Khidmat Pelanggan GoPayz kami di 018 388 3388 untuk mendapatkan bantuan lebih lanjut.
Sila hubungi Pusat Khidmat Pelanggan GoPayz kami di 018 388 3388 untuk bantuan lebih lanjut.
Ya, boleh. Sila hubungi Pusat Khidmat Pelanggan GoPayz di 018 388 3388 atau hantarkan e-mel kepada kami di customercare@gopayz.com.my dan sertakan butiran seperti nama, ID pesanan, sebab pembatalan dan butiran akaun bank untuk membolehkan MaxMoney membuat pengembalian wang kepada anda kerana pembatalan, jika berkenaan.
Tiada caj pembatalan yang dikenakan.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}