Insurans Am
Dapatkan perlindungan Kemalangan Diri dan Motor melalui GoPayz sekarang. Harga berpatutan dan tiada dokumen rumit.
i. GoTakaful diuruskan oleh Sun Life Malaysia Takaful Berhad No. Pendaftaran 200501012215 (689263-M) (“SLMT”), pengendali takaful yang berdaftar dengan Bank Negara Malaysia di bawah Akta Perkhidmatan Kewangan Islam 2013 dan dipromosikan oleh U Mobile Services Sdn. Bhd. No. Pendaftaran 200401034375 (672884-H) ("U Mobile Services") kepada pelanggannya. Sila rujuk aplikasi GoPayz untuk maklumat lebih lanjut.
ii. GoTakaful adalah pelan jangka masa takaful keluarga berkongsi tanpa kelebihan yang boleh diperbaharui setiap bulan dengan liputan sehingga 50 tahun. Ia memberikan manfaat sekaligus sekiranya berlaku kematian atau hilang upaya menyeluruh dan kekal (“TPD”) untuk orang yang dilindungi. Sila rujuk helaian pendedahan produk untuk keterangan lebih lanjut.
GoTakaful ditawarkan secara eksklusif kepada pelanggan GoPayz yang:
i. merupakan warganegara Malaysia atau penduduk tetap dengan Kad Pengenalan yang sah;
ii. dalam keadaan kesihatan yang baik; dan
iii. berumur antara 18 hingga 49 tahun pada hari lahir yang terkini. Sebagai gambaran, jika tarikh lahir anda adalah 28/11/1969, tarikh pembaharuan terakhir untuk pelan GoTakaful adalah 27/11/2019 iaitu sehari sebelum anda berusia 50 tahun.
GoTakaful adalah pelan takaful keluarga yang boleh diperbaharui setiap bulan yang menyediakan liputan sehingga 50 tahun.
Terdapat dua pelan yang ditawarkan di bawah GoTakaful seperti yang disenaraikan dalam jadual di bawah.
GoTakaful Basic | ||
---|---|---|
No | Manfaat | Liputan |
1. | Kematian / TPD disebabkan oleh semua sebab | RM48,000 |
2. | Kematian akibat Kemalangan / TPD akibat Kemalangan yang berlaku di Masjid / Surau atau semasa menunaikan Haji / Umrah | RM144,000 |
3. | Perbelanjaan Pengebumian | RM2,000 |
GoTakaful Advance | ||
---|---|---|
No | Manfaat | Liputan |
1. | Kematian / TPD disebabkan oleh semua sebab | RM68,000 |
2. | Kematian akibat kemalangan / TPD akibat kemalangan | RM136,000 |
3. | Kematian akibat Kemalangan / TPD akibat Kemalangan yang berlaku di Masjid / Surau atau semasa menunaikan Haji / Umrah | RM204,000 |
4. | Perbelanjaan Pengebumian | RM2,000 |
Anda boleh mendaftar untuk GoTakaful melalui GoPayz dengan mengikuti langkah-langkah yang disenaraikan di bawah: -
a. pilih Perkhidmatan di bawah Aplikasi GoPayz;
b. pergi ke laman Islam;
c. klik Takaful Keluarga;
d. pilih jenis pelan GoTakaful yang ingin anda daftarkan; dan
e. mengesahkan & membuat pembayaran caruman.
Tidak boleh. Satu pelanggan hanya boleh mendaftar untuk satu pelan GoTakaful pada satu masa.
Tidak, anda hanya perlu menjawab soalan mudah mengenai keadaan kesihatan anda.
Setelah berjaya mendaftar untuk pelan GoTakaful, anda akan menerima sijil GoTakaful melalui e-mel daripada SLMT. Anda juga boleh melihat dokumen sijil di bawah tab My Certificate di GoPayz.
Tidak boleh. Anda hanya boleh mendaftar untuk pelan GoTakaful sendiri. Anak lelaki anda boleh mendaftar untuk GoTakaful jika dia memenuhi syarat kelayakan untuk pelan tersebut termasuk mendaftar sebagai pelanggan GoPayz.
Ya, caruman yang dibayar untuk GoTakaful boleh memberi anda hak untuk menuntut pelepasan cukai pendapatan peribadi tertakluk kepada keputusan akhir Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia.
Sila rujuk helaian pendedahan produk SLMT untuk pengecualian atau anda boleh merujuk kepada dokumen kontrak untuk senarai pengecualian penuh seperti yang terdapat di www.gopayz.com.my atau https://www.sunlifemalaysia.com/.
Ya, anda boleh, kerana SLMT menawarkan Tempoh Jaminan Kepuasan, di mana anda boleh membatalkan pelan dalam Tempoh Jaminan Kepuasan dan SLMT akan memberikan bayaran balik untuk caruman penuh yang dibayar untuk pelan tersebut. Sekiranya anda membatalkannya pada bila-bila masa selepas Tempoh Jaminan Kepuasan, anda akan mendapat perlindungan takaful di bawah pelan sehingga tarikh tempoh matang caruman seterusnya. Anda boleh membatalkan pelan melalui GoPayz atau dengan menghubungi GoPayz Talian Khidmat Pelanggan di +6018-388 3388.
Untuk maklumat mengenai Tempoh Jaminan Kepuasan, sila lihat soalan 13 di bawah.
Di bawah pelan takaful standard, tempoh bertenang disediakan oleh penyedia takaful anda, di mana anda boleh membatalkan pelan takaful dalam masa 15 hari dari tarikh penghantaran sijil takaful pertama. Dalam tempoh tersebut, pembekal takaful akan membayar balik caruman penuh yang dibayar kepada anda.
Walau bagaimanapun, di bawah pelan GoTakaful, SLMT menawarkan tempoh jaminan kepuasan 60 hari untuk GoTakaful di mana SLMT akan memberikan pengembalian dana penuh dari caruman yang dibayar sekiranya anda membatalkan pelan GoTakaful dalam tempoh 60 hari dari tarikh caruman pertama ditolak dari akaun GoPayz atau kad debit atau dicaj ke kad kredit anda ("Tempoh Jaminan Kepuasan") dan bukannya tempoh 15 hari biasa. Tempoh Jaminan Kepuasan ini akan berlaku kecuali diberitahu sebaliknya oleh SLMT.
GoTakaful adalah pelan perlindungan murni dan tidak memberikan nilai penyerahan wang tunai.
Anda mesti mengisi borang pencalonan, yang boleh dimuat turun daripada laman web SLMT. Anda mesti menghantar borang pencalonan yang lengkap secara manual ke ibu pejabat SLMT atau secara online melalui laman web SLMT. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai cara menghantar borang pencalonan, sila layari http://www.sunlifemalaysia.com/customer-care/make-a-service-request/insurance/. Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi talian pelanggan SLMT di +1300-88-5055 atau menghantar e-mel ke wecare@sunlifemalaysia.com untuk mendapatkan bantuan.
Anda mesti menyerahkan semua tuntutan terus ke SLMT. Anda boleh meminta kakitangan SLMT untuk menghubungi anda melalui tab Takaful Keluarga GoPayz di bawah ‘My Certificate’.
Anda boleh melihat pelan GoTakaful 3 bulan terakhir yang telah anda daftarkan dan maklumat pembayaran masing-masing melalui akaun GoPayz anda di bawah "Transaction".
Pastikan semua maklumat peribadi anda lengkap dan tepat sebelum pendaftaran. Anda perlu mengemas kini SLMT atau U Mobile Services sekiranya terdapat perubahan pada maklumat peribadi setelah anda mendaftar dalam pelan GoTakaful.
Anda boleh menghubungi talian khidmat pelanggan SLMT di +1300-88-5055 atau melalui e-mel di wecare@sunlifemalaysia.com.
Tidak. Oleh kerana pelan ini direka secara eksklusif untuk pelanggan GoPayz, setelah akaun GoPayz anda ditamatkan, anda tidak layak untuk mendaftar untuk pelan GoTakaful dan pelan GoTakaful sedia ada akan ditamatkan.
Pastikan akaun GoPayz anda aktif semasa anda meminta pengembalian wang caruman semasa Tempoh Jaminan Kepuasan. Permintaan pembayaran balik tidak akan dilayan sekiranya akaun GoPayz anda telah ditutup.
Tidak boleh. Anda tidak layak mengemukakan tuntutan setelah pembatalan GoTakaful dan sekiranya kejadian di mana tuntutan ingin dikemukakan berlaku semasa sijil takaful tidak berkuat kuasa.
Bayaran balik akan dikreditkan ke akaun GoPayz atau kad debit/kredit anda (yang biasa diguna untuk membayar caruman GoTakaful).
Anda boleh memilih untuk menghantar caruman untuk GoTakaful dengan menggunakan akaun GoPayz atau kad debit/kredit.
GoTakaful akan diperbaharui secara automatik setiap bulan dengan syarat bahawa sumbangan bulanan berjaya:
i. ditolak dari akaun GoPayz atau kad debit anda; atau
ii. dikenakan ke kad kredit anda.
Pastikan anda mempunyai kredit yang mencukupi dalam akaun/kad debit GoPayz untuk membayar caruman yang dikenakan. Sekiranya anda memilih untuk membayar menggunakan kad kredit, anda mesti memastikan bahawa sumbangan yang dikenakan tidak melebihi had kad kredit.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}