Insurans Am
Dapatkan perlindungan Kemalangan Diri dan Motor melalui GoPayz sekarang. Harga berpatutan dan tiada dokumen rumit.
i. GoLife Plus ditawarkan dan ditaja jamin oleh Sun Life Malaysia Assurance Berhad (197499-U) (“SLMA”), syarikat insurans yang dilesenkan oleh Bank Negara Malaysia di bawah Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 dan dipromosikan oleh U Mobile Services Sdn. Bhd. No. Pendaftaran 200401034375 (672884-H) ("U Mobile Services") kepada pelanggannya. Sila rujuk aplikasi GoPayz untuk maklumat lebih lanjut.
ii. GoLife Plus adalah pelan insurans hayat jangka panjang yang boleh diperbaharui dengan rider yang boleh dilampirkan yang memberikan liputan sehingga 50 tahun. Ia memberikan manfaat sekaligus sekiranya berlaku kematian atau hilang upaya menyeluruh dan kekal (“TPD”) yang dijamin oleh kerana semua sebab. Sila rujuk helaian pendedahan produk untuk keterangan lebih lanjut.
iii. Terdapat 2 rider yang boleh dilampirkan pra-pakej seperti yang disenaraikan di bawah:
GoLife Plus ditawarkan secara eksklusif kepada pelanggan GoPayz yang:
i. merupakan warganegara Malaysia atau penduduk tetap dengan Kad Pengenalan yang sah;
ii. dalam keadaan kesihatan yang baik; dan
iii. berumur antara 18 hingga 49 tahun pada hari lahir yang terkini. Sebagai gambaran, jika tarikh lahir anda adalah 28/11/1969, tarikh pembaharuan terakhir untuk pelan GoLife Plus adalah 27/11/2019 iaitu sehari sebelum anda berusia 50 tahun.
GoLife Plus adalah pelan insurans diperbaharui secara bulanan yang menyediakan perlindungan sehingga usia 50 tahun.
Terdapat satu pelan asas yang ditawarkan di bawah GoLife Plus yang disertakan dengan manfaat seperti yang disenaraikan dalam jadual di bawah. Walau bagaimanapun, pelanggan GoPayz boleh memilih untuk membeli pakej rider yang boleh dilampirkan seperti yang terdapat dalam Soalan Lazim No. 5.
No |
Manfaat |
Liputan |
1 |
Kematian / TPD disebabkan oleh semua sebab |
RM38,000 |
2 |
Kematian / TPD disebabkan oleh penyakit berjangkit tertentu* |
RM76,000 |
3 |
Perbelanjaan Perubatan dan Pembedahan Penyakit Berjangkit yang Dinyatakan |
RM1,000/tahun |
4 |
Manfaat Pendapatan Hospital Harian Penyakit Berjangkit |
RM100/hari |
*Penyakit berjangkit tertentu merujuk kepada Demam Denggi, Demam Chikungunya, Malaria, Encephalitis Jepun, Influenza Burung atau Jangkitan Virus Zika.
i. Perlindungan Ragut dan Rompakan
No |
Manfaat |
Liputan |
1 |
Manfaat Kematian akibat Kemalangan / TPD |
RM38,000 |
2 |
Manfaat Pembedahan Pembaikan |
RM1000/tahun |
3 |
Faedah Bayaran Perkhidmatan Ambulans |
RM500/tahun |
4 |
Jenayah Ragut dan Rompakan ATM |
RM200/tahun (Maksimum 1 tuntutan setiap tahun kalendar) |
ii. Perlindungan Gaya Hidup Aktif
No |
Manfaat |
Liputan |
1 |
Manfaat Tulang Patah |
RM500/tahun (Maksimum 1 tuntutan setiap tahun kalendar) |
2 |
Manfaat Kemalangan & Kecemasan |
RM200/kejadian Maksimum 2 tuntutan setiap tahun kalendar) |
3 |
Manfaat Pendapatan Hospital Harian Akibat Kemalangan |
RM100/hari (Maksimum 60 hari setiap tahun kalendar) |
Anda boleh membeli GoLife Plus melalui GoPayz dengan memilih tab insurans hayat dan mengikuti arahan yang diberikan.
Tidak boleh. Satu pelanggan hanya boleh membeli satu polisi GoLife Plus.
Tidak boleh. Untuk pakej rider yang sama, pelanggan hanya boleh membeli satu pakej rider pada satu masa.
Tidak boleh. Rider / pakej rider hanya boleh dilampirkan ke GoLife Plus yang merupakan pelan asas.
Ya. Anda boleh menambah pakej rider pada bila-bila masa. Premium akan dikira secara pro-rata selaras dengan tarikh akhir liputan GoLife Plus anda.
Tidak. Anda hanya perlu menjawab soalan mudah, jika berkenaan.
Setelah berjaya membeli GoLife Plus, anda akan menerima sijil GoLife Plus melalui e-mel daripada SLMA. Anda juga boelh melihat e-sijil di bawah tab My Certificate di GoPayz.
Tidak boleh. Anda hanya boleh membeli pelan GoLife Plus untuk diri sendiri. Anak lelaki anda boleh membeli GoLife Plus jika dia memenuhi syarat kelayakan untuk pelan itu termasuk mendaftar sebagai pelanggan GoPayz.
Ya, premium yang dibayar untuk GoLife Plus boleh memberi anda hak untuk menuntut pelepasan cukai pendapatan peribadi tertakluk kepada keputusan akhir Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia.
Terdapat pengecualian yang berbeza untuk rider masing-masing. Sila rujuk helaian pendedahan produk SLMA masing-masing untuk pengecualian atau anda boleh merujuk kepada dokumen kontrak untuk senarai pengecualian penuh.
Ya, anda boleh, kerana SLMA menawarkan Tempoh Jaminan Kepuasan, di mana anda boleh membatalkan pelan dalam Tempoh Jaminan Kepuasan dan kami akan mengembalikan premium penuh yang dibayar untuk pelan tersebut. Sekiranya anda membatalkannya pada bila-bila masa selepas Tempoh Jaminan Kepuasan, anda akan mendapat perlindungan insurans di bawah pelan sehingga tarikh premium berikutnya yang perlu dijelaskan. Anda boleh membatalkan pelan melalui GoPayz atau dengan menghubungi Talian Khidmat Pelanggan GoPayz di +6018 388 3388.
Untuk maklumat mengenai Tempoh Jaminan Kepuasan, sila lihat soalan 19 di bawah.
Ya, anda boleh membatalkan rider dan mengekalkan liputan GoLife Plus. Sekiranya anda membatalkan rider ketika Tempoh Jaminan Kepuasan, kami akan mengembalikan premium penuh untuk rider tersebut. Walau bagaimanapun, jika anda membatalkannya pada bila-bila masa selepas Tempoh Jaminan Kepuasan, anda akan mendapat perlindungan insurans di bawah pelan rider sehingga tarikh premium berikutnya yang perlu dijelaskan.
Di bawah pelan insurans standard, tempoh bertenang disediakan oleh SLMA di mana anda boleh membatalkan pelan insurans dalam masa 15 hari dari tarikh penghantaran sijil pertama.
Dalam tempoh tersebut, kami akan mengembalikan premium penuh yang dibayar dengan mengkreditkan jumlahnya ke dalam akaun GoPayz atau kad debit atau kad kredit anda, bergantung pada jenis pembayaran yang dipilih untuk mengembalikan premium GoLife Plus.
Walau bagaimanapun, kami menawarkan tempoh jaminan kepuasan 60 hari untuk GoLife Plus di mana kami akan memberikan pengembalian premium yang dibayar sepenuhnya sekiranya anda membatalkan pelan insurans anda dalam tempoh 60 hari dari tarikh premium pertama anda ditolak dari akaun GoPay atau kad debit atau dikenakan ke kad kredit anda ("Tempoh Jaminan Kepuasan") dan bukannya tempoh 15 hari biasa. Tempoh Jaminan Kepuasan ini akan dibolehkan kecuali diberitahu sebaliknya.
GoLife Plus dan pakej rider adalah pelan perlindungan murni dan tidak memberikan nilai penyerahan wang tunai.
Anda mesti mengisi borang pencalonan, yang boleh dimuat turun dari laman web SLMA. Anda mesti menghantar borang pencalonan yang lengkap secara manual ke ibu pejabat SLMA atau secara online melalui laman web SLMA. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai cara menghantar borang pencalonan, sila layari http://www.sunlifemalaysia.com/customer-care/make-a-servicerequest/insurance/. Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi talian khidmat pelanggan SLMA di talian 1300-88-5055 atau menghantar e-mel ke wecare@sunlifemalaysia.com untuk mendapatkan bantuan.
Anda mesti menyerahkan semua tuntutan terus ke SLMA. Anda boleh meminta kakitangan SLMA menghubungi anda melalui tab insurans hayat GoPayz di bawah ‘My Certificate’.
Anda boleh melihat pelan GoLife Plus 3 bulan terakhir yang dibeli dan butiran pembayaran melalui akaun GoPayz anda di bawah "Transaction".
Pastikan semua maklumat peribadi anda lengkap dan tepat sebelum pembelian. Anda perlu mengemas kini SLMA dan U Mobile Services sekiranya terdapat perubahan pada maklumat peribadi anda setelah membeli pelan GoLife Plus.
Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan SLMA di talian 1300-88-5055 atau melalui e-mel di wecare@sunlifemalaysia.com.
Tidak. Pelan GoLife Plus akan dihentikan.
Pastikan akaun GoPayz anda aktif semasa meminta bayaran balik premium ketika Tempoh Jaminan Kepuasan. Permintaan pembayaran balik tidak akan dilayan sekiranya akaun GoPayz anda telah ditutup.
Tidak. Anda tidak akan layak mengemukakan tuntutan setelah pembatalan GoLife Plus.
Bayaran balik akan dikreditkan ke akaun GoPayz atau kad debit/kredit anda (yang biasa diguna untuk membayar premium GoLife Plus).
Anda boleh membeli GoLife Plus dengan menggunakan akaun GoPayz atau kad debit/kredit. Contohnya: Anda boleh membeli pelan asas GoLife Plus menggunakan akaun GoPayz. Kemudian, anda boleh menambah rider menggunakan kad debit/kredit.
GoLife Plus akan diperbaharui secara automatik setiap bulan dengan syarat premium bulanan berjaya:
i. ditolak daripada akaun GoPayz atau kad debit; atau
ii. dikenakan ke kad kredit.
Pastikan anda mempunyai kredit yang mencukupi dalam akaun GoPayz/kad debit untuk membayar premium yang dikenakan. Sekiranya anda memilih untuk membayar menggunakan kad kredit, pastikan bahawa premium yang dikenakan tidak melebihi had kad kredit anda.
Bayaran balik akan dikreditkan ke akaun GoPayz, kad debit/kredit berdasarkan kaedah pembayaran premium terbaharu anda.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}