
Insurans Am
Dapatkan perlindungan Kemalangan Diri dan Motor melalui GoPayz sekarang. Harga berpatutan dan tiada dokumen rumit.
Ya, anda boleh membatalkan GoLife 10 melalui GoPayz. Perlindungan insurans daripada GoLife 10 yang anda beli masih berhak menerima perlindungan insurans sehingga tamat tempoh perlindungan insurans anda.
Setelah perkhidmatan GoPayz ditamatkan, GoLife 10 tidak lagi tersedia untuk pembelian baru atau pembaharuan. Untuk melanggan insurans hayat, sila rujuk kepada https://www.u.com.my/en/personal/lifestyle/financial/golife
Selepas tawaran GoLife 10 diberhentikan di GoPayz, anda masih berhak menerima perlindungan insurans komplimentari daripada GoLife 10 sehingga tamat tempoh perlindungan insurans anda.
(i) GoLife 10 ditawarkan dan ditanggung oleh Sun Life Malaysia Assurance Berhad Nombor Pendaftaran 199001005930 (197499-U) (“SLMA”), sebuah syarikat insurans yang dilesenkan oleh Bank Negara Malaysia di bawah Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 dan dipromosikan oleh U Mobile Sdn Bhd Nombor Pendaftaran 199101013657 (223969-U) (“U Mobile”) kepada pelanggannya.
(ii) GoLife 10 ialah pelan insurans hayat tempoh bulanan yang boleh diperbaharui yang menyediakan perlindungan sehingga umur 50 tahun. Ia menyediakan manfaat jumlah sekaligus sekiranya berlaku kematian atau kecacatan kekal menyeluruh ("TPD") kepada tertanggung disebabkan oleh semua sebab. Sila rujuk kepada helaian pengungkapan produk untuk maklumat lanjut.
GoLife 10 ditawarkan secara eksklusif kepada pelanggan GoPayz yang:
GoLife 10 ialah pelan insurans hayat tempoh bulanan yang boleh diperbaharui yang menyediakan perlindungan sehingga umur 50 tahun.
GoLife 10 menyediakan perlindungan untuk perkara-perkara berikut:
No |
Faedah |
Perlindungan |
1 |
Kematian / TPD disebabkan oleh semua sebab | RM38,000 |
2 |
Kematian / TPD disebabkan oleh penyakit berjangkit tertentu* | RM76,000 |
*Penyakit berjangkit tertentu merujuk kepada demam denggi, demam chikungunya, malaria, ensefalitis Jepun, influenza burung atau jangkitan virus Zika. |
Anda boleh mendapatkan GoLife 10 melalui GoPayz dengan:
Langkah 1: memilih tab ‘Insurans Hayat’ di bawah tab Perkhidmatan Kewangan;
Langkah 2: Memilih GoLife 10
Langkah 3: Memasukkan maklumat peribadi dan meneruskan pembayaran di halaman pembayaran.
Tidak. Anda hanya perlu menjawab satu soalan mudah, jika berkenaan.
Setelah anda berjaya membeli GoLife 10, anda akan menerima sijil GoLife 10 melalui e-mel daripada SLMA. Anda juga boleh melihat e-sijil di bawah tab Sijil Saya dalam GoPayz.
Tidak. Seorang pelanggan hanya boleh membeli satu polisi GoLife 10.
Tidak. Anda hanya boleh membeli pelan GoLife 10 untuk diri sendiri. Anak lelaki anda boleh membeli GoLife 10 jika dia memenuhi syarat kelayakan untuk pelan ini termasuklah mendaftar sebagai pelanggan GoPayz.
Terdapat pengecualian yang berbeza untuk setiap penunggangan. Sila rujuk kepada helaian pengungkapan produk SLMA yang berkenaan untuk pengecualian atau anda boleh merujuk kepada dokumen kontrak untuk senarai penuh pengecualian.
Ya, anda boleh, kerana SLMA menawarkan Tempoh Jaminan Kepuasan, di mana anda boleh membatalkan pelan anda dalam tempoh Jaminan Kepuasan dan kami akan mengembalikan premium penuh yang dibayar untuk pelan tersebut. Jika anda membatalkan pada bila-bila masa selepas Tempoh Jaminan Kepuasan, anda akan mendapat perlindungan insurans di bawah pelan sehingga tarikh premium seterusnya akan dibayar. Anda boleh membatalkan pelan melalui GoPayz atau dengan menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan GoPayz di +6018 388 3388.
Untuk maklumat mengenai Tempoh Jaminan Kepuasan, sila rujuk kepada soalan 13 di bawah.
Ya, premium yang dibayar untuk GoLife 10 mungkin melayakkan anda untuk menuntut pelepasan cukai pendapatan peribadi tertakluk kepada keputusan muktamad Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia.
Untuk menamakan penerima manfaat, anda perlu mengisi borang pencalonan yang boleh dimuat turun dari Laman Web SLMA. Borang pencalonan yang lengkap perlu dihantar secara manual ke pejabat pusat SLMA atau secara dalam talian melalui Laman Web SLMA. Untuk maklumat lanjut mengenai cara menghantar borang pencalonan, sila layari https://www.sunlifemalaysia.com/client-care/make-a-service-request/insurance/. Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan SLMA di 1300-88-5055 dari 8.30 pagi – 5.30 petang, Isnin hingga Jumaat atau emel ke wecare@sunlifemalaysia.com.
Di bawah pelan insurans standard, tempoh semakan bebas disediakan oleh SLMA di mana anda boleh membatalkan pelan insurans anda dalam tempoh 15 hari dari tarikh penghantaran sijil pertama.
Dalam tempoh tersebut, kami akan mengembalikan premium penuh yang dibayar dengan mengkreditkan jumlah tersebut ke dalam akaun GoPayz anda atau kad debit atau kredit anda, bergantung kepada jenis mod pembayaran yang anda pilih untuk membayar premium GoLife 10.
Walau bagaimanapun, kami menawarkan tempoh jaminan kepuasan 60 hari untuk GoLife 10 di mana kami akan mengembalikan sepenuhnya premium yang dibayar jika anda membatalkan pelan insurans anda dalam tempoh 60 hari dari tarikh premium pertama anda ditolak daripada akaun GoPayz atau kad debit atau dikenakan caj kepada kad kredit anda ("Tempoh Jaminan Kepuasan") dan bukannya tempoh 15 hari biasa. Tempoh Jaminan Kepuasan ini akan terpakai kecuali jika dinyatakan sebaliknya.
Anda boleh melihat pelan GoLife 10 yang dibeli dan butiran pembayaran dalam 3 bulan terakhir melalui akaun GoPayz anda di bawah "Transaksi".
Anda mesti mengemukakan semua tuntutan secara langsung kepada SLMA. Anda boleh meminta kakitangan SLMA untuk menghubungi anda melalui tab insurans hayat GoPayz di bawah 'Sijil Saya'.
Sila pastikan semua butiran peribadi anda lengkap dan tepat sebelum membuat pembelian. Anda perlu mengemas kini SLMA dan Perkhidmatan U Mobile sekiranya terdapat sebarang perubahan kepada butiran peribadi anda selepas anda membeli pelan GoLife 10.
Tidak. Pelan GoLife 10 akan ditamatkan.
Anda boleh menghubungi pusat khidmat pelanggan SLMA di 1300-88-5055 atau melalui e-mel di wecare@sunlifemalaysia.com
Sila pastikan akaun GoPayz anda aktif semasa anda membuat permintaan untuk bayaran balik premium dalam tempoh Jaminan Kepuasan. Permintaan bayaran balik tidak akan dilayan jika akaun GoPayz anda telah ditutup.
Tidak. Anda tidak layak untuk mengemukakan sebarang tuntutan selepas pembatalan GoLife 10 anda.
Bayaran balik akan dikreditkan ke dalam akaun GoPayz anda atau kad debit/kredit anda (yang anda gunakan untuk membayar premium GoLife 10 anda).
Bayaran balik akan dikreditkan ke dalam akaun GoPayz anda, kad debit/kredit anda berdasarkan kaedah pembayaran premium terkini anda.
Anda boleh membeli GoLife 10 dengan menggunakan akaun GoPayz atau kad debit/kredit.
GoLife 10 akan diperbaharui secara automatik setiap bulan dengan syarat premium bulanan berjaya:
(a). ditolak daripada akaun GoPayz anda atau kad debit anda; atau
(b). dikenakan caj kepada kad kredit anda.
Anda mesti memastikan anda mempunyai kredit yang mencukupi dalam akaun GoPayz/kad debit anda untuk membayar premium yang dikenakan. Sekiranya anda memilih untuk membayar menggunakan kad kredit, anda mesti memastikan premium yang dikenakan tidak melebihi had kredit kad anda.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}